понеділок, 4 травня 2020 р.

06.05.2020 Християнська етика 7 клас


Завдання: в робочому зошиті записати число, місяць, рік, тему урока, ключовий вірш, слова в словник, прочитати текст та виконати завдання . Завдання виконати, сфотографувати  і надіслати на електрону адресу  Liliya0809@ukr.net , Viber (0999603927), гугл класрум.
Дата: 06.05.2020
Тема: Ісус і діти.
Завдання:
І. Записати ключовий вірш : «Хто Божого Царства не прийме, немов те дитя, той у нього не ввійде» (Мк.10:15).
ІІ. Записати слова в словник:
     Дорослість – фізична і духовна зрілість.
     Незалежністьможливість думати і діяти, робити життєвий вибір самостійно.
     Обов’язок – необхідність поважати і захищати права інших.
     Право – можливість мати або зробити щось.
ІІІ. Опрацювати матеріал до уроку та виконати завдання.
1. Чим діти відрізняються від дорослих у сприйнятті Христа?
Дитина  народжується такою, яким створив Господь Адама, - безгрішною. Однак, підростаючи, входячи у світ, вона все більше обростає його гріхами. Тож чим менша дитина, тим менше у неї гріхів, бо не встигла ще їх пізнати і зробити. Ніжне тіло немовляти не має і не знає гріха. Чиста його душа, спокійне сумління. Дитина не вміє лукавити, бо не зналася з лукавим. Як часто в дитинстві батьки вичитували нам за те, що сказали при чужих не те, що подобало, мимоволі «продали» якісь сімейні таємниці. Але то й було свідченням чистоти і безгрішності дитячих думок.
Ісус Христос казав, що Господь утаїв від мудрих, тобто дорослих, досвідчених, те, що відкрив дітям. Він мав на увазі Світло Божої Правди. Чисті душі і безхитрісні уми дітей відчувають добро відразу і щиро приймають його. Тому й легко приймають вони Бога – символ Добра і вірять у Нього, ще й не до кінця усвідомлюючи сенс і зміст цієї віри. Натомість дорослі, особливо ті, які покладаються тільки на свій розум і досвід, можуть ставити під сумнів основи життя, недовірливо сприймати тепло Правди. Їхня гординя покриває темним мороком Світло Істини, яке бачать невинні діти.
А) Поміркуй і дайте  відповідь( письмово):
1.Чому Христос викладав народу Божу Науку через притчі з доступними життєвими прикладами? 2.Що потрібно для  того, щоб не втратити дитячої невинності у ставленні до Господа?
2. Як Ісус ставився до дітей?
         Син Божий по-особливому ставився до дітей. У них Він бачив Надію Божу, адже їхні серця найбільше відкриті до Господа. Тому Ісус радо спілкувався з дітьми і просив ніколи не відганяти дітей від дорослих, які зібралися послухати Науки Христової, бо почуте Боже Слово пробудить у них любов до Господа, бажання вчитися, здобувати знання і віру. А коли маленьку донечку визначного в Іудеї чоловіка на імя Яір спіткало нещастя – вона захворіла, Ісус негайно поспішив їй на допомогу. І хоча, поки Він був у дорозі, дитя померло, силою Господньої Любові Син Божий воскресив її до життя на радість батькам. Йому досить було промовити: «Дівчатку, кажу тобі, встань!» - і в ту ж мить донечка  Яіра підвелася живою і здоровою.
Б) Біблійна історія
  Прочитай історію про те, як Ісус благословляє діток (Мк.10:13-16) та дайте відповіді на запитання:  1. Чому апостоли відганяли від Ісуса дітей?
2. Що відповів їм на це Син Божий?
3. Як стати дорослим?
Подивись на світ іншими очима
Більш за все твої ровесники хочуть стати дорослими. Але саме наявність духовної зрілості допоможе вам у цій мрії.
         Ознакою духовної зрілості є уміння вибирати. Зізнайся, тебе все частіше навідують запитання: «Чим займатимуся в майбутньому житті? Де я зможу принести найбільшу користь? Чи вступати мені до університету, чи краще шукати роботу? Де я знайду найбільше щастя, і чого вартуватиме моє життя?»
Ти не тільки маєш право на такі запитання. Ти маєш право і навіть обов’язок самостійно давати на них відповідь і прагнути до самостійної дії. Але тільки за однієї дуже важливої умови – усвідомлення відповідальності за ці плани і дії.
         Ти хвацько виводиш татове авто на широке шосе і мчиш, відчуваючи тільки вітер. Але до яких наслідків може призвести твій «вітер у голові»? Якщо розіб’єшся сам, принесеш біль і страждання близьким, не заробиш ласки у Господа. Якщо вчиниш аварію, але врятуєшся, вона вдарить по кишені твоїм батькам, принесе страждання сім’ї постраждалих.
Тож, властиво, сам Господь зобов’язує досвідченіших встановлювати певні правила та обмеження для менш відповідальних. У школі такі правила встановлюють директор і вчителі. Удома – батьки. Їх не повинно бути надто багато (сам Господь дав нам лиш 10 Заповідей), тоді їх значно легше виконувати. Ще краще, як ці правила формуються з твоєю участю, тоді значно усвідомленішими з твого боку вони будуть. Хіба руйнує твою незалежність допомога батькам  доглядати меншеньких, прибирання власної кімнати, поливання вазонів, приготування вечері мамі й татові, які повернулися втомленими з роботи? Хіба обмежує твої права на переконання вимога вчителів сумлінно виконувати домашні завдання, уважно слухати і продуктивно працювати на уроці? Хіба, здобувши свободу фліртувати з особами протилежної статі, ти не маєш відчувати відповідальності за те, що принесеш їм прикрість кохання без відповіді? Хіба, отримавши свободу вживати алкоголь чи палити, ти не перетвориш себе в раба шкідливих звичок?
         Та найбільш відповідальним є твоє ставлення до церкви і до Бога. Американські соціологи констатують, що, відмовившись від моральних цінностей своїх батьків – покоління зорієнтованих на Біблію «білдерів» (будівників), нове покоління «бумерів» опинилося перед величезною проблемою: якими вони виховають своїх дітей, майбутнє держави. Нам важливо не повторити гіркого американського досвіду і зберегти себе і ближніх у прадавній духовній традиції зв’язку людини з Богом.
         Повчальне оповідання
         Вокзал зустрів Толю байдуже. Останнім часом його не помічають і не хочуть чути. Вчителі на педраді вирішили, що йому краще залишитись на другий рік у п'ятому класі. Батьки беруть собі розлучення, і вони в такому стані, що не мають сили приділити хоч якусь увагу для Толі. Ідея поїхати з дому приходила вже декілька разів, а сьогодні він вирішив остаточно: „Лише моє зникнення зможе примирити батьків, і ми знову будемо жити всі разом". Толя уявляв, як на телебаченні, у газетах буде його фото, а він заховається і буде чекати, аж поки батьки, об'єднавшись у своєму горі, зможуть нарешті простити одне одному. І нехай хтось скаже, що це нездійсненна мрія, але він не може змиритись з тим, що нічого не зміниш.
         Раптом задзвонив мобільний телефон. Толя зняв трубку і почув рідні голоси здалеку. „Синку, повертайся, будь ласка, де б ти не був. Ми знаємо, що розлучення для тебе не заживаюча рана, і, щоб вона стала непомітною подряпинкою, ми вирішили жити разом і почати все спочатку. Повертайся! Ми любимо тебе". - „Слава Богу, — вигукнув Толя, — ви помирились! Я хочу додому, хочу до вас... "  (Людмила Ганжелюк.)
В) Виконай завдання етичного практикуму.
Як поважати право іншої людини?
1.     Ви вирішили всім класом підготувати концертну програму до Дня вчителя. Але один хлопчина навідріз відмовляється брати в ньому участь, бо співати йому не дозволяють релігійні переконання. Що ти як відповідальний (відповідальна) за організацію концерту зробиш?
2.     До тебе в гості приїхала сестричка. Вона взялася допомагати тобі у прибиранні квартири до дня народження мами, але ненавмисне розбила вазу, яку ви з батьком вирішили подарувати іменинниці. Якими будуть твої подальші дії?
3.     Учителька, на твій погляд, несправедливо поставило тобі низьку оцінку. Ти вигукуєш: «Ви не маєте права!..» - але вчителька спокійно продовжує вести урок. Як, на твою думку, розгортатимуться події далі?

Г)  Назвіть п’ять прикладів сучасного героїзму. Чи здатні на такі вчинки діти вашого віку? Які якості допомогли людям звершити героїчні вчинки? Відповіді обґрунтуйте.
      Д) Назвіть п’ять життєвих цінностей, які є для вас найважливішими.



Немає коментарів:

Дописати коментар