Дата: 08.05.2020
Тема:
Українці у світі.
Завдання:
І.
Повторення вивченого
Тестові завдання
1.Позначте рік прийняття Закону України
«Про загальну середню освіту».
А 1995 р. Б 1999 р. В 2001 р. Г 2005 р.
2.Позначте термін, який відповідає такому
визначенню: «Заможна людина-благодійник, що надає протекцію науці й мистецтву, -
це
А власник Б меценат В спонсор Г акціонер
3. Позначте хронологічну послідовність
подій.
А створення Міжнаціональної асоціації академій наук
Б приєднання України до Болонського процесу
В відкриття Національного університету «Києво-Могилянська академія»
Г присвоєння Академії наук статусу національної
4. Позначте відповідність документів про
освіту датам їхнього прийняття.
1. 1999 р.
2. 1993 р.
3. 1991 р.
4. 2004 р.
А Закон України «Про освіту»
Б «Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти»
В Національна програма «Освіта»
Г Закон України «Про загальну середню освіту»
5. Відомо, що процес демократизації
суспільства не тільки сприяє всебічному розвитку культури, а й відкриває шлях
до псевдокультури. Що, на ваш погляд, можна протиставити такому стану речей?
Дайте розгорнуту відповідь.
ІІ. Виконати індивідуальні завдання:
1. Аскаров Артем – «Топ – 5 відомих людей родом з України»
1. Аскаров Артем – «Топ – 5 відомих людей родом з України»
2. Багаєва Ольга
3. Буцеєв Владислав « Топ – 5 українців, які здивували своїми
3. Буцеєв Владислав « Топ – 5 українців, які здивували своїми
4. Кодаченко Вадим креативними рішеннями.»
5. Лекомцева Марина «Топ – 5 технічних розробок, які втілили
6. Литвинова Олена українці»
7. Манза Кирило « Топ – 5 молодих українців, які своїми
8. Мочалін Нікіта талантами прославляють нашу країну»
9. Нигодюк Олег « Топ – 5 українців – сучасників, які
10. Шаламай Артем прославили Україну».
5. Лекомцева Марина «Топ – 5 технічних розробок, які втілили
6. Литвинова Олена українці»
7. Манза Кирило « Топ – 5 молодих українців, які своїми
8. Мочалін Нікіта талантами прославляють нашу країну»
9. Нигодюк Олег « Топ – 5 українців – сучасників, які
10. Шаламай Артем прославили Україну».
Повторення теми «Хрущовська відлига» ( підготовка до ЗНО)
ЗАВДАННЯ
З ВИБОРОМ ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ
1.
Які територіальні зміни УРСР відбулися у зв’язку з відзначенням 300-річчя
входження України до складу Російської держави?
А
передача Кримської області до складу республіки
Б
утворення Закарпатської області
В
об’єднання Одеської та Ізмаїльської областей
Г
перейменування Сталінської області на Донецьку
2. Яка група репресованих
сталінським режимом громадян України не підлягала реабілітації у роки
«відлиги»?
А
партійні функціонери — жертви політичних процесів 1937—1938 рр.
Б
в’язні, засуджені за статтею «шкідництво» Карного кодексу
В
колишні в’язні німецьких концтаборів часів Другої світової війни
Г
в’язні, засуджені за звинуваченнями в «українському буржуазному націоналізмі»
3. Що було притаманне духовному
життю України в умовах десталінізації (1953—1964 рр.)?
А
відмова держави від антицерковної політики та атеїстичної пропаганди
Б
ліквідація політико-ідеологічного контролю та цензури в галузі культури
В
вихід на літературний і суспільний обрії плеяди талановитої творчої молоді
Г
уповільнення темпів русифікації та ідеологізації системи народної освіти
4. Поява поняття «раднаргоспи» була
пов’язана:
А
зі здійсненням децентралізації управління народним господарством
Б
з укрупненням колгоспів та ліквідацією МТС
В
з освоєнням цілинних і перелогових земель
Г
із запровадженням держприймання на підприємствах
5. Рішення XX з’їзду КПРС сприяли:
А
припиненню звеличення ролі партійних керівників
Б
посиленню ідейної єдності та згуртованості радянського суспільства
В
розкріпаченню свідомості радянських людей
Г
зміцненню авторитету СРСР в соціалістичному таборі
6. Хто з керівників СРСР виступив
із доповіддю, що засуджувала культ особи Сталіна на XX з’їзді КПРС?
А) М. Хрущов Б
М. Горбачов В Л. Брежнєв Г
Ю. Андропов
7. У роки науково-технічної
революції (НТР) в СРСР її досягнення впроваджувалися переважно у:
А
виробництво товарів масового споживання
Б
розвиток воєнно-промислового комплексу
В
розвиток сільського господарства
Г
розбудову транспортної мережі
8. Укажіть, хто із зазначених
діячів був авіаконструктором.
А
Б. Патон Б О. Антонов В
В. Глушков Г М. Амосов
9. Яка зміна в економічному
розвитку України в другій половині 1950-х — першій половині 1960-х рр.
пов’язана зі створенням раднаргоспів?
А
перехід підприємств на повний госпрозрахунок у межах економічних зон
Б
установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників
В
раціоналізація використання місцевих матеріальних і людських ресурсів
Г
ліквідація товарно-грошових відносин і централізованого планування
10. Що було однією зі складових
політики десталінізації (1953—1964 рр.)?
А
лібералізація політики держави щодо церкви, розширення мережі церковних громад
Б
ліквідація монополії КПРС на владу, передання влади З’їзду народних депутатів
В
реорганізація партійного апарату та створення національних комуністичних партій
Г
ліквідація ГУЛАГу, амністія та реабілітація незаконно засуджених
11. Наприкінці 1950-х рр. в СРСР
розпочалася реформа шкільної освіти, одним із положень якої передбачався вибір
батьками мови навчання дітей. Українська інтелігенція виступила проти цього
положення, оскільки воно:
А
сприяло русифікації системи освіти в УРСР
Б
не відповідало Закону «Про мови в УРСР»
В
створювало умови для дискримінації російської мови
Г
відновлювало практику політики коренізації 1920-х рр.
12. Чим була зумовлена поява руху
шістдесятників?
А
лібералізацією суспільно-політичного життя в СРСР
Б
припиненням переслідувань діячів українського національно-визвольного руху
В
активною діяльністю груп українських дисидентів
Г
відмовою КПРС від впровадження єдиного мистецького методу — соціалістичного реалізму
13. Яка подія відбулася у зв’язку з
відзначенням 300-річчя входження України до складу Російської держави?
А
проведення в Києві фестивалю молоді та студентів
Б
передання Криму зі складу РРФСР до складу УРСР
В
пуск гідроелектростанції на Дніпрі
Г
відкриття Академії наук України
14. На якому з’їзді КПРС було
засуджено культ особи Сталіна?
А
XIX Б XX В
XXI Г XXII
15. Що було характерно для
творчості шістдесятників?
А
зображення реальних людей з їх багатогранними інтересами, відображення
загальнолюдських цінностей та ідеалів, критичне ставлення до негараздів у
суспільстві
Б
зображення радянської дійсності у прикрашеному вигляді, підкреслення переваг
соціалістичного способу життя
В
підтримка художніми творами курсу на комуністичне будівництво, на
«інтернаціоналізацію» суспільства
Г
критика і заперечення комуністичного будівництва, прославляння життя на Заході
16. Які наслідки мало проведення
політики десталінізації у другій половині 1950-х рр.?
А
припинення переслідування інакодумців
Б
початок реабілітації репресованих
В
скасування конституційного положення про керівну роль партії
Г
ліквідація ідеологічного контролю над суспільством
17. Яким методом намагалися
подолати житлову проблему у хрущовський період?
А
перебудовою існуючих житлових площ
Б
масовим будівництвом дешевого державного житла
В
наданням кредитів усім бажаючим придбати житло
Г
створенням житлових кооперативів
18. У якому році було створено одну
з перших дисидентських організацій — Українську робітничо-селянську спілку?
А
1954 р. Б 1956 р. В
1959 р. Г 1965 р.
19. Який твір О. Гончара викликав
негативну реакцію з боку партійно-радянського керівництва УРСР?
А
«Тронка» Б «Прапороносці» В
«Собор» Г «За мить щастя»
20. У якому році практику масових
репресій у Радянському Союзі було офіційно засуджено як культ особи Й. Сталіна?
А
1947 р. Б 1956 р. В
1965 р. Г 1972 р.
21. XX з’їзд КПРС дав початок:
А
«косигінським реформам» Б політиці перебудови В
широкомасштабній реабілітації Г політиці «ждановщини»
22. Укажіть період, до якого
належить прийняття Закону, уривок з якого наведено.
«...Визнати
за необхідне реорганізувати машинно-тракторні станції в ремонтно-технічні
станції. Трактори, комбайни та інші сільськогосподарські машини, що належали
машинно-тракторним станціям, продавати колгоспам... Колгоспам, які не мають
можливості відразу оплатити куплені ними трактори і машини, надавати
розстрочку...»
А
відбудова Б «відлига» В
застій Г перебудова
23. Прочитайте уривок із записки
керівника СРСР до Президії ЦК КПРС і вкажіть його прізвище.
«Важливим
і цілком реальним джерелом збільшення виробництва зерна є розширення в
найближчі роки посівів зернових культур на цілинних і перелогових землях в
Казахстані, Західному Сибіру, а також частково в районах Поволжя і Північного
Кавказу і проведення заходів щодо підвищення врожайності в усіх регіонах
країни».
А
Й. Сталін Б М. Хрущов В
Л. Брежнєв Г М. Горбачов
24. Діяльність якого радянського
лідера оцінюється в уривку з джерела?
«Одні
визволення людей пам’ятають, інші — кукурудзу, треті — житлову політику,
четверті — як я, коли з м’ясом стало погано, почали з абстракціоністами
боротися. Все було. Але найголовніше — всі ми, весь народ, і ті, хто був там,
за проволокою, і ті, хто трясся від страху тут, по цей бік проволоки, всі ми
ковтнули інше повітря. Це головне. Це тепер у народу не забрати. Це не пропаде,
проросте».
А
Й. Сталіна Б М. Хрущова В
Л. Брежнєва Г М. Горбачова
25. Які наслідки для
соціально-економічного розвитку УРСР в 1954—1964 рр. мав процес, зображений на
плакаті?
А
скорочення посівних площ зернових культур
Б
зростання безробіття серед сільського населення
В
підрив продуктивних сил сільського господарства
Г
випередження США у виробництві молока і м’яса
26.
Із якою метою партійно-радянське керівництво СРСР і УРСР наприкінці 1950-х — на
початку 1960-х рр. розповсюджувало зображений плакат?
А
переконати суспільство в необхідності ведення здорового способу життя
Б
пропаганди успіхів однієї з кампаній, здійснених у сільському господарстві
В
мобілізувати колгоспників на здійснення відбудови народного господарства
Г
продемонструвати суспільству престижність та почесність праці в колгоспі
27. Який плакат пропагує одну з хрущовських надпрограм?
27. Який плакат пропагує одну з хрущовських надпрограм?
28.
За якого керівника СРСР було започатковано процес, зображений на малюнку з
радянського журналу?
А
М. Хрущова
Б
Л. Брежнєва
В
Ю. Андропова
ЗАВДАННЯ
НА ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ
29.
Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями й
термінами, які потрібно використовувати, характеризуючи їх.
1
Радянська модернізація (1929—1938 рр.)
2
Велика Вітчизняна війна (1941—1945 рр.)
3
Післявоєнна відбудова (1945—1953 рр.)
4
Десталінізація (1953—1964 рр.)
А
Реформа, раднаргоспи, культ особи, демократизація, реабілітація, шістдесятники
Б
Холодна війна, голод, «ждановщина», радянізація, «безрідний космополітизм»,
операція «Вісла»
В
П’ятирічка, колективізація, «Закон про п’ять колосків», Голодомор, масові
репресії, «розстріляне відродження»
Г
Розвинутий соціалізм, номенклатура, дефіцит, правозахисники, самвидав,
неосталінізм Д Мобілізація, евакуація, Голокост, «новий порядок», рух Опору,
депортація
30.
Установіть відповідність між поняттями та уривками історичних джерел.
1
Лібералізація
2
Дисиденти
3
Шістдесятники
4
Реабілітація
А
«Зняти з обліку спецпоселення і звільнити з-під адміністративного нагляду
органів МВС греків, болгар, вірмен та членів їх сімей, виселених з Криму в 1944
р.»
Б
«Затвердити... передачу Кримської області зі складу Російської СФСР до складу
Української СРР»
В
«Завдання полягає в підготовці народу до нового масового руху за національну
свободу. Для такої праці потрібні не скоростріли з багнетами, а натхненне слово
з вірою у перемогу...»
Г
«Поетів тоді називали формалістами за шукання своєї індивідуальності. Насправді
за шуканням істини — замість ідеї спущеної зверху для оспівування...
неприйняття, опір, протистояння офіційній літературі та всьому апаратові
будівничих казарм»
Д
«Для цього необхідно: по-перше, по-більшовицькому засудити і викорінити як
чужий духу марксизму-ленінізму і несумісний з принципами партійного керівництва
і нормами партійного життя культ особистості, вести нещадну боротьбу проти
всіляких спроб відродити його в тій чи іншій формі...»
ЗАВДАННЯ
НА ВСТАНОВЛЕННЯ ПРАВИЛЬНОЇ ПОСЛІДОВНОСТІ
31.
Установіть послідовність подій.
А
«Український народ з почуттям глибокого задоволення і палкої вдячності зустріне
рішення про передачу Криму до складу УРСР...»
Б
«Засідання рекомендує, щоб Українська Радянська Соціалістична Республіка і
Білоруська Радянська Соціалістична Республіка були запрошені стати
членами-засновниками пропонованої міжнародної організації...»
В
«...собор постановляє скасувати постанови Брестського Собору 1596 р.,
ліквідувати унію... і повернутися до нашої батьківської святої православної
віри і Руської Православної Церкви»
Г
«...нас українців, жителів Лемківщини, Надсяння, Грубешівщини, Холмщини і
Підляшшя, намагаються... вигнати з наших рідних осель. Українці! Ніхто з нас не
сміє на це мовчки погодитися...»
32.
Установіть послідовність подій.
А
Створення системи раднаргоспів
Б
Початок освоєння цілинних і перелогових земель
В
Політ першої людини в Космос
Г
Засудження «культу особи» Й. Сталіна на XX з’їзді КПРС
ЗАВДАННЯ
З КОРОТКОЮ ВІДПОВІДДЮ МНОЖИННОГО ВИБОРУ
Завдання
з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів
відповіді.
33.
У 1950—1960-ті рр. в УРСР відбувалося:
1
згасання і припинення збройної боротьби УПА
2
запровадження після смерті Й. Сталіна елементів ринкової економіки
3
завершення формування території республіки
4
відновлення КПУ після її розпуску в другій половині 1930-х рр.
5
стрімке падіння життєвого рівня населення
6
зростання громадської активності під впливом лібералізації
суспільно-політичного життя
7
відновлення зруйнованого в роки Другої світової війни господарства
34.
Які з указаних нижче заходів партійно-державного керівництва в 1950-х —
середині 1960-х рр. вплинули на життєвий рівень населення України?
1
заборона робітникам і службовцям самочинно змінювати місце роботи
2
упровадження державних позик і збільшення присадибного господарства
колгоспників
3
ведення широкомасштабного індустріального житлового будівництва
4
створення сфери побутових послуг і системи громадського харчування
5
установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників
6
підвищення рівня оплати праці, упровадження п’ятиденного робочого тижня
7
узаконення підприємницької діяльності у сфері торгівлі та обслуговування
35.
Які заходи були здійснені радянським керівництвом у сільському господарстві в
1953—1964 рр.?
1
створення машинно-тракторних станцій
2
перетворення частини колгоспів на радгоспи
3
освоєння цілинних і перелогових земель, надмірне поширення посівів кукурудзи
4
створення агропромислових комплексів
5
ліквідація «неперспективних» сіл
6
повна ліквідація присадибних господарств колгоспників
7
запровадження програми зі створення потужностей, які б забезпечили збільшення
виробництва молока і м’яса під гаслом «Наздогнати і перегнати США»
36.
Які з наведених положень були складовими політики десталінізації (1953—1964
рр.)?
1
ліквідація системи ГУЛАГу, амністія та реабілітація незаконно засуджених
2
ліквідація монополії КПРС на владу, передача влади З’їзду народних депутатів
СРСР
3
розширення прав республік у адміністративно-політичній, фінансовій,
матеріально-технічній сферах
4
лібералізація державної політики щодо церкви, розширення мережі церковних
громад
5
реформи силових відомств та впровадження в їх діяльність принципу законності
6
реорганізація партійного апарату та створення національних комуністичних партій
7
реабілітація депортованих кримських татар і повернення їх на батьківщину
Немає коментарів:
Дописати коментар