середа, 6 травня 2020 р.

08.05. 2020 Християнська етика 6 клас


6 клас  християнська етика
Завдання :  в робочому зошиті записати число, місяць, рік, тему урока, слова в словник, прочитати текст та виконати завдання .  Завдання виконати, сфотографувати  і надіслати на електрону адресу  Liliya0809@ukr.net, Viber (0999603927), гугл класрум.
Дата:  08.05.2020
Тема:  Справедливість та винагорода. 
Завдання:
І. Записати  ключовий  вірш: «От стою при дверях і стукаю: як хто почує голос Мій і відчинить двері, увійду до Нього і вечерятиму з ним і він зі Мною» (Об. 3:20).
ІІ. Записати слова в словник:
Спокуса – бажання зробити щось недозволене, те, що засуджується Богом і людьми, але приємне сатані.
Справедливість – такий належний порядок людського життя, встановлений Богом, при якому існує відповідність між вчинком та віддачею належного.
Винагорода – плата за працю, заслуги, віддяка.
ІІІ. Повторення вивченого.
а) Письмове опитування « З якої це притчі ?»
1. Інше впало на добру землю і вродило одне в сто разів, друге –в 60, а третє- в 30 …
2. Коли виросло збіжжя і вигнало колосся, тоді й кукіль появився …
3. І змилосердився пан над тим слугою, відпустив його й подарував йому борг той …
4. Домовившись із робітниками по динарію денно, послав їх у свій виноградник …
5….Коли має який чоловік сто овець, а одна з них заблудить, то чи він не покине 99 і не піде шукати заблудлої …
 6. Візьміть, отже, талант від нього й дайте тому, хто має їх десять …
7. Приступив до нього, перев’язав йому рани, посадив на власну худобину і довіз до гостиниці …
 8. Отче, я прогрішився проти неба, й проти тебе …
9. Боже, дякую тобі, що я не такий, як інші люди-грабіжники, неправедні …
10. Воно найдрібніше з усього насіння, але, коли виросте, більше воно за
 зілля …
 11. Хоч і Бога я не боюся, і людей не соромлюся, але через те, що вдовиця оця докучає мені ….
 12. Між нами і вами велика безодня, яку неможливо перейти ….
     б)  « Наплічник з притчами».  Завдання назвати про яку притчу «йде мова».
- вівця –………………..;
- свиня – …………..;
- виноград- ……………………………;
-бинт, ліки – ………………………………….
ІV. Опрацювати текст.
1. Як спокуса випробовує людську душу
Дороги добра і зла починаються з віри і спокуси. Спокуса – це ще не гріх. Хіба може бути нашим гріхом те, що хтось спокушає нас до крадіжки? Гріх був би тоді, коли б ми пішли за тією намовою і справді крали. Зрештою, навіть святі і Сам Богочоловік Ісус Христос піддавалися спокусі.
Спокуса випробовує нас так, як люди випробовують метали, машини, їжу. Наприклад, ви маєте в руці якийсь метал, подібний до золота. Він може бути справжнім золотом або тільки виглядати, як дорогоцінний метал. Як дізнатися, чи це справжнє золото? Треба випробувати цей метал. Спеціаліст спускає його у відповідні кислоти і тільки після таких дослідів може сказати, золото це чи ні. Так і господиня випробовує кожну страву, куштуючи її, щоб знати, чи добре вона зварена, чи смачна.
Подібною пробою для нашої душі є спокуса. В ній має виявитися вірність Богові та ступінь нашої любові. Отож, на якомусь етапі свого життя людина стоїть перед вибором.
Біблійна історія                     Притча про виноградарів
Один чоловік посадив виноградник, обгородив його муром, видовбав у ньому чавило, поставив башту і здав в оренду винарям. А за якийсь час відіслав він свого слугу до орендарів, щоб отримати у них частину плодів з виноградника. Але вони схопили слугу і побили, відіславши ні з чим.
Тоді знову послав господар іншого слугу до винарів. Але і цього вони поранили в голову і зневажили. А третього вбили. Так і робили і з рештою посланців..
Господар мав ще одного посланця - свого улюбленого сина. Наостанок він відправив його до орендарів, подумавши: „Посоромляться мого сина!” А винарі міркували собі так: „Це спадкоємець, замордуємо його – і нашою буде спадщина!” Тому вони схопили господаревого сина і вбили, ще й викинули його тіло за виноградник..
То що власник виноградника зробить? Він прибуде сам та й вигубить винарів і віддасть виноградник іншим (Див.: Мр. 12:1-9; Мт. 21:33-46; Лк. 20:9-19).
Це цікаво!
Спробуємо собі уявити берег Середземного моря. Хвилі б’ються об скелі, а вода приносить таку очікувану прохолоду... Але чим далі від берега, тим стає все спекотніше. Всюди розжарений пісок, вдалині розпливається марево, хочеться пити. Десь на віддалі видніється оаза. Підійшовши ближче, можна помітити, що це сади лимонів, апельсинів, виноградники. Природа краю небагата на рослинність, але щедра на розумних, працьовитих і побожних людей. Тут споконвіку знали про Бога, щиро вірили і поклонялися Йому.
За часів Ісуса майже вся родюча земля в Галилеї належала власникам, які жили в містах або в інших краях. На їх землях працювали наймані робітники. Народ поважав власників, які часто були чужинцями за те, що вони не дуже пригноблювали найманих людей. Ісус використав цю життєву історію для своєї притчі.
V. Виконай письмово:
а) Записати алегорії.
Господар
Бог
Виноградник
єврейський народ, обраний Богом для збереження істинної віри
Мур  навколо виноградника
Закон Божий, даний через Мойсея
Чавило
пожертви
Башта
храм єрусалимський
Виноградарі
фарисеї
Слуги господаря
Святі Пророки
Останній посланець
Іван Хреститель
Син господаря
Син Божий Ісус Христос
Новий виноградник
християнська церква


б) Дай відповіді на питання
Як Господь заклав у єврейського народу основи віри і дав йому можливість справляти обряди?
На яку стежку ступили проводирі єврейського народу – фарисеї?
Як намагався Господь порятувати людей від гріха?
Що вчинили „правовірні” з Сином Божим?
Чи загинула від того віра?
2.Як людина робить вибір на роздоріжжі добра і зла
Притча про виноградарів засвідчує, що життєвий вибір людей на користь зла не призводить до нищення віри і любові. Це – особиста катастрофа людини-грішника або групи грішників.
Смерть і воскресіння Ісуса Христа дали кожному із грішників покаятись і зробити правильний вибір між добром і злом.
Але людина і надалі має свободу у своїх вчинках і виборі. Це один із Божих дарів, адже „сотворив Бог людину на свій образ” і наділив її волею вибору. У кожній життєвій ситуації вона вирішує, кому служитиме, яким шляхом ітиме, „бо жоден слуга не може двом панам служити... Не може служити Богові і мамоні” (Лк. 16:13).
VІ. Заповни таблицю.                             
  Чи вмієш ти робити життєвий вибір? Перевір це, заповнивши таблицю „Кодекс честі”:



ВИБЕРИ
любити



чи

величати

будувати

давати

усміхатись

прощати

молитись

 
Слова для довідки. Впадати у розпач, гніватись, забирати, ненавидіти, пліткувати, проклинати, руйнувати.
Повчальні оповідання

Одного разу Іванко почув цікаву розповідь про Георгія Побідоносця, який переміг дракона. Наступного дня він сказав батькові: „Тату, я також хочу стати святим, щоб перемагати дракона”. – „Добре, Іванку, - відповів батько, - але бути святим – це не так легко, як тобі може здатися”. – „Це нічого. Я буду старатися. Де ж мені знайти дракона?” – „Я тобі скажу, коли він з’явиться”.
Така розмова задовольнила хлопчика, і він побіг гратися з сестрою. У той день бабуся подарувала Іванові книжку, а його сестричці Ганнусі – мозаїку. Іванко ще не вмів добре читати, а іграшки він дуже любив. Побачивши такий чудовий подарунок у сестри, хлопчик заплакав від заздрості. Батько помітив його сльози і шепнув: „Синку, дракон показався”. Той відразу перестав плакати, але нічого не відповів.
Увечері, коли Іванко підійшов до батька побажати йому доброї ночі, тихо сказав: „Тату, я радий, що у Ганнусі така хороша мозаїка. Думаю, вона дасть і мені погратися... Я переміг дракона?”
Поміркуй і дай відповідь( усно):
З яким драконом зустрівся Іванко? Чи зумів побороти його?
Які «дракони» виникають у твоєму житті?  Які життєві спокуси наводить у своєму духовному заповіті Мати Тереза?  Чим повчальні її поради?  У яких художніх творах української и зарубіжної літератури герої стали на роздоріжжі перед вибором добра і зла?   До яки наслідків це призвело?
3.Яку роль відіграють у нашому житті винагорода і покарання
Вибір між добром і злом неодмінно супроводжується в житті винагородою чи покаранням.
Французький афоризм стверджує: ніщо так не підбадьорює людину, як добре слово. Тому не біймося говорити побільше люб'яз­ностей, приємних слів, робити компліменти. Але при тому добрі слова мають бути простими і щирими.
Похвала є маленькою на­городою людині, так само як критичне зауваження є маленьким покаранням. Вони роблять наше життя цікавішим, але не завжди більш праведним і таким, що відповідає християнській моралі. Бережімося похвали людської, щоб не погубити ціни добрих справ і не почути слів Господа: "Отримав вже нагороду свою".
Покарання, як і похвали, бувають різними. Тому, отримавши покарання, не треба озлоблюватися. Постараймося зрозуміти, що несправедливого покарання не буває. А усвідомивши себе грішними, треба мати мужність сказати: "Вибачте, я все зрозумів, і більше цього не повториться".
В історії великі і малі правителі часто нагороджували і карали. Одним дарували царства, інших пускали по світу з торбами. Одним вішали на шию і груди ордени й медалі, інших саджали у в’язниці.
Біблія також наводить нам чимало прикладів Божої нагороди і покарання.
У день П’ятидесятниці зійшов Дух Святий на апостолів і нагородив їх даром проповідувати Слово Боже різними мовами. Даром доброти і милосердя винагороджено Святого Миколая Чудотворця.
Всесвітнім потопом винищено грішників. Від упокореності злу загинули міста Содом і Гоморра.
У винагороді за вміння подолати спокусу й уникнути гріха та заслуженому покаранні за небажання протистояти спокусі й полягає зміст Божої справедливості.
У Святому Письмі справедливість Бога проявляє себе вже і у цьому світі: процвітання злих продовжується на певний час, раніше чи пізніше проявляється правда Божа: Книга Псалмів, всі пророки свідчать про очікування Справедливого суду: „Бо Господь любить правду і не покине своїх вірних. Нечестиві знищені будуть, рід беззаконних буде стятий” (Пс. 36:28).
Суд Божої справедливості страшний для тих, хто зараз не боїться його, бо будуть покарані за власну гординю і самовпевненість. Але він не страшний для тих, хто відчуває відповідальність перед Господом, спокутує власні гріхи і буде винагороджений?
Зробивши правильний вибір між спокусою зла і добром, досягнемо найвищої винагороди – чистоти серця, того ідеалу, до якого прагне кожен християнин. Тому і просимо у щоденній молитві Отця Нашого: „І не введи нас у спокусу. Але визволи нас від лукавого. Амінь!”
VІІ. Закріплення вивченого
1)  Розгляньте життєві типові ситуації і дайте відповіді на запитання .
         а) «Павло отримав 3 бали за самостійну роботу з математики . Щоденник на оцінку не дав. На запитання тата: «Як справи у школі?»-відповів: «Нормально».
-         Чи можна сказати , що Павло став на шлях зла ?
-         Який гріх він вчинив ?
б) «Забігши першим до класу, Олексій побачив забутий кимось калькулятор . Він узяв  його до рук, а тоді заховав у кишеню».
-         Як одним словом можна назвати те, що вчинив Олексій ?
-         Як він може виправити свою помилку ?
в) Мама захворіла, і Галинка замість неї сходила у магазин, поприбирала, підлила вазони, хоча подружки кликали її у двір погратися.
-         Чим повчальна поведінка Галинки ?
-         Які Божі Заповіді виконала вона в цій ситуації ?
2)     Тестування. Підтвердити  або спростувати  думку ( Записати так або ні )
1. Один чоловік насадив виноградник .
2. Нікого до нього не допускав .
3. Виноградарі побили, вбили, каменували слуг господаря .
4. Наприкінці послав господар свого сина .
5. Вони радо прийняли його .
6. Господар виноградника вигубить виноградарів .
     7. Господар – це Бог  .
     8. Щедрість – це здатність поділитися з іншими тим, що маємо .
     9. Багач роздав все збіжжя бідним .
     10. Господь пообіцяв йому довге життя …..
     11. У притчі про багатія Ісус показує нам приклад «бідного багача».
     12. Притча про багатія вчить нас бути захланними.




Немає коментарів:

Дописати коментар