четвер, 9 квітня 2020 р.

всесвітня історія 11 клас 09.04.2020


Всесвітня  історія 11 клас
Завдання : в  зошиті записати число, домашня робота. Завдання виконати, сфотографувати  і надіслати на електрону адресу  Liliya0809@ukr.net  або  Viber.
   Дата: 09.04. 2020
Тема:  Підготовка  до ЗНО – «Післявоєнна відбудова»;
Післявоєнна відбудова й розвиток України (1945 р. – початок 1950-х років)
I.  Завдання  цієї форми  складаються  зі  вступного  запитання та    чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.
1.  Комплекс заходів, вжитих ВКП(Б) у 1920–30-х рр., що мав на меті модернізацію промисловості, називають:
А  депортація;   Б  індустріалізація;   В  радянізація;  Г  колективізація.
2.  Вигнання, висилка окремих осіб чи цілих народів  з постійного місця проживання:
А  депопуляція;   Б  депортація;   В  репатріація; Г  репарація.
3.  Теорія, що сповідує байдуже ставлення до батьківщини та свого народу, заперечує патріотизм, національну незалежність й висуває  ідею створення світової держави, світового громадянства:
А  гегемонізм;    Б  екзистенціалізм;  В  антисемітизм;  Г  космополітизм.
4.  Процес попереднього перегляду творів, призначених для друку, називають:
А  перевірка;   Б  коригування;    В  цензура;  Г  редагування.
5.  Підписання договору між СРСР та Польщею про радянсько-польський кордон відбулося у:
А  червні 1945 р.;    Б  серпні 1945 р.;   В  серпні 1946 р.;   Г  лютому 1947 р.
6.  Депортація українського населення Холмщини та Лемківщини у західну Польщу проводилася в:
А  березні–грудні 1947 р.;        Б  квітні–травні 1947 р.;
В  лютому–березні 1948 р.;     Г  жовтні–листопаді 1948 р.
7.  Загибель головнокомандуючого УПА Р. Шухевича (Т. Чупринки) сталася у:
А  березні 1949 р.;   Б  жовтні 1949 р.;  В  січні 1950 р.;  Г  березні 1950 р.
8.  Коли  Президія  Верховної  Ради  СРСР  прийняла  Указ  про  передачу Криму до складу УРСР?
А  У червні 1953 р.;   Б  листопаді 1954 р. В  лютому 1954 р.;  Г  лютому 1955 р.
9.  У якому місті проходила перша сесія Генеральної Асамблеї ООН, де були присутні члени делегації УРСР?
А  Москві;   Б  Сан-Франциско;   В  Парижі;   Г  Лондоні.
10. У січні 1946 р. у складі УРСР було створено область:
А  Закарпатську;   Б  Волинську;  В  Львівську;  Г  Рівненську.
11. У  лютому  1947 р.  було  підписано  радянсько-румунський  договір,  за яким до УРСР відходила:
А  Північна Буковина;      Б  Хотин, Ізмаїл;   В  Лемківщина та Надсяння;
Г  Північна Буковина, Хотин, Ізмаїл.
12. Операція  «Вісла»  передбачала  переселення  українців  з  етнічних   земель:
А  Лемківщини, Холмщини;    Б  Посяння, Підляшшя;
В  Лемківщини, Підляшшя, Посяння;   Г  Лемківщини, Посяння, Холмщини, Підляшшя.
13. Народний комісаріат УРСР закордонних справ очолив:
А  А. Громико;     Б  О. Корнійчук;    В  Д. Мануїльський;  Г  В. Кубійович.
14.  Ініціатором проведення у Львові собору Української греко-католицької церкви був:
А  Г. Костельник;    Б  Й. Сліпий;   В  А. Шептицький;  Г  Т. Ромжа.
15. Голова уряду УРСР з 1947–1954 рр.:
А  Д. Коротченко;    Б  М. Хрущов;  В  Л. Мельников; Г  Л. Каганович.
16. Автором роману «Прапороносці» був:
А  Ю. Яновський;   Б  В. Некрасов;  В  М. Рильський; Г  О. Гончар.
17. Відбудова народного господарства в Україні розпочалась:
А  після отримання допомоги від інших держав;
Б  одразу після цілковитого звільнення УРСР;
В  у міру звільнення території УРСР;
Г  після ліквідації УГКЦ.
18. Українську греко-католицьку церкву було ліквідовано в:
А  грудні 1945 р.;    Б  березні 1946 р.;  В  жовтні 1947 р.;
Г  березні 1948 р.
19. Комуністична влада називала  «українським буржуазними націоналістами»:
А  емігрантів;       Б  усіх, хто походив із буржуазного середовища;
В  усіх,  хто  виступав  за  збереження  мови,  культури,  звичаїв  українського народу;       Г  усіх, хто виступав проти збереження культурних і мовних традицій українського народу.
20.  Культурна революція на західноукраїнських землях передбачала:
А  ліквідацію неписемності;  Б  ідеологізацію та русифікацію освіти;
В  українізацію (коренізацію) освіти;   Г  відновлення діяльності «Просвіт».
21. В результаті модернізації західних областей України:
А  зміцнилася військова могутність СРСР;
Б  зміцнився міжнародний авторитет СРСР;
В  відбулася уніфікація зі східними областями УРСР;
Г  був суттєво перевиконаний п’ятирічний план.
22. Що було причиною голоду 1946–1947 рр.?
А  Недосконалість системи господарювання;
Б  значне вилучення зерна;
В  повоєнна розруха;
Г  поєднання цих факторів.
23. Що не впливало на ефективність сільського господарства УРСР?
А  Відсутність техніки та кваліфікованих кадрів;
Б  недосконалість системи управління господарством;
В  високий рівень дисципліни праці;
Г  переважання жінок у складі сільського населення.
24. Поразку ОУН–УПА у збройній боротьбі спричинила:
А  кількісна перевага радянських військ;
Б  відсутність іноземної допомоги;
В  ліквідація УГКЦ;
Г  репресії,  соціально-економічні  реформи,  здійснені  радянською владою.
II.  Завдання цієї форми  складаються  зі  спільного  вступного  запитання та  чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою.
25. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями.
А  Репатріація
1  соціально-політична практика, що характеризується нехтуванням об’єктивними законами історичного процесу, коли до уваги беруться суб’єктивні бажання та довільні рішення осіб, які її здійснюють
Б  колективізація
2  теорія, що проповідує байдуже ставлення до історії батьківщини, свого народу, національної культури
В  космополітизм
3  процес докорінної перебудови аграрного сектора
Г  волюнтаризм
4  повернення на батьківщину після війни військовополонених, цивільних, полонених
5  теорія, що сповідує байдуже ставлення до історії батьківщини, свого народу, національної культури.
26. Співвіднесіть дати з подіями.
А  Квітень 1945 р.
1  «саморозпуск» УГКЦ
Б  березень 1946 р.
2  Україна стала співзасновником ООН на конференції у Сан-Франциско
В  квітень–липень 1947 р.
3  голод в Україні
Г  1946–1947 рр.
4  операція «Вісла»
5  грошова реформа.
27. Співвіднесіть промислові підприємства з місцем їх розташування.
А  Дніпрогес
1  Дніпропетровськ
Б  «Азовсталь»
2  Київ
В  комбінат ім. Г. Петровського
3  Маріуполь
Г  «Арсенал»
4  Запоріжжя
5  Харків.
28. Співвіднесіть прізвища з посадами, які обіймали ці особи.
А  В. Кук
1  нарком закордонних справ
Б  Д. Мануїльський
2  голова Ради Міністрів УРСР
В  Д. С. Коротченко
3  митрополит УГКЦ
Г  Й. Сліпий
4  один із керівників збройного підпілля УПА
5  перший секретар ЦК КПУ.
29. Установіть відповідність між галузями культури та їх представниками.
А  Література
1  Н. Ужвій
Б  образотворче мистецтво
2  Д. Клебанов
В  музичне мистецтво
3  М. Глущенко
Г  кіномистецтво
4  О. Гончар
5  Т. Лисенко.
30. Установіть  відповідність  між  прізвищами  митців  та  назвами  їхніх творів.
А  В. Некрасов
1  «Любіть Україну»
Б  Ю. Яновський
2  «Богдан Хмельницький»
В  В. Сосюра
3  «В  окопах Сталінграда»
Г  К. Данькевич
4  «Київські оповідання»
5  «Прапороносці».
III. Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба розташувати в правильній послідовності.
31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А  передача Криму до складу УРСР;
Б  депортація українського населення Холмщини  та Лемківщини на захід Польщі;
В  радянсько-чехословацький  договір  про  входження  Закарпаття  до Радянської України;
Г  Україна стала членом ЮНЕСКО та Міжнародної організації праці.
32. Розташуйте в логічній послідовності галузі промисловості залежно від обсягів капіталовкладень протягом 1946–1950 рр.:
А  сільське господарство;    Б  важка промисловість;
В  легка промисловість;       Г  інші галузі промисловості.
33. Розташуйте в логічній послідовності такі події:
  • А  ліквідація Української греко-католицької церкви УКГЦ;
  • Б  операція «Вісла»;
  • В  відновлення радянської влади на західноукраїнських землях;
  • Г  смерть Тараса Чупринки.
IV.  Завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які передбачають запис прізвища  діяча,  назви  події  або  явища,  поняття,  року,  коли  відбувалася подія, або речення (залежно від вимог завдання).
34. Явище в радянській науці, що характеризувалось ідеологізацією, засиллям у науці посередностей, людей споживацького типу, авантюристів.
1.     Напишіть назву терміна.
2.     З яким періодом в історії України це пов’язано?
3.     З прізвищем якого політичного діяча це пов’язано?
35.  «…Посуха, особливо у червні–липні, до всіх нещасть (бо треба було загоювати рани війни) додала ще й свої. Врожай зернових вийшов доісторичний…,  тобто  1 ц посіяли,  А  зібрали  3 ц  у  кращому  випадку. Та ще який тоді був обробіток ґрунту? Сяк-так, аби вкинути зерно в землю.
Поля  обробляли  переважно  кіньми —  клячами,  коровами,  лопатами, сапами, а збирали косами та жіночими руками. Бо чоловіки лишилися напівкаліками …».
1.     Про які події йдеться в цьому уривку?
2.     З якими подіями в історії України це пов’язано?
3.     На яких територіях спостерігалося подібне явище?
36.  «У 1918 р. вступив у більшовицьку партію. Брав участь у громадянській війні на боці Червоної армії. Протягом 1922–1930 рр. навчався на робітфаці Юзівського гірничого технікуму, у Московській промисловій академії.  У  1920–1928 рр. —  на  партійній  роботі  в  Донбасі,  А  у  1928–1929 рр. —  у  Харкові  та  Києві.  У  1938–1949 рр.,  з  деякою  перервою 1947 р. — перший секретар ЦК КП(б)У, у 1944–1947 рр. одночасно голова Раднаркому УРСР. Під час радянсько-німецької війни був членом військових рад. З березня 1953 р. до жовтня 1964 р. — секретар, перший секретар ЦК КПРС».
1.     Запишіть прізвище партійного діяча.
2.     З яким періодом в історії України пов’язана його діяльність?
3.     Назвіть, учасником ще яких подій він був.
37.  «…До Центрального  табору праці  в Явожно,  розташованого на  території філіалу колишнього концентраційного табору в Освенцимі, …потрапляли  особи,  «підозрювані  у  зв’язках  з  УПА»  …основну  частину в’язнів становили українські селяни, які потрапили до табору через так звану  «колективну  відповідальність».  За цей період  через  концентраційний  табір  і пройшло 3 936 українських в’язнів,  з них 823 жінки  та кілька дітей. Більш ніж 160 в’язнів внаслідок тортур і самогубств загинули».
1.     Запишіть назву операції, про яку йдеться.
2.     Вкажіть хронологічні межі операції.
3.     З якими територіями пов’язані ці події?
V.  Завдання  відкритої форми  з  розгорнутою  відповіддю,  які  передбачають повну  відповідь  на  запитання  або  творче  застосування  набутих  знань, умінь та навичок.
38. Яку роль відіграла Україна в міжнародних відносинах повоєнного часу? Якими були наслідки вступу УРСР до ООН?
39. Укажіть на досягнення й недоліки в індустріальному розвитку України в першій половині 50-х років.
40. Чи можна вважати, що операція «Вісла» остаточно розв’язала українсько-польське питання?
41. Які історичні умови повоєнних років впливали на розвиток освіти й науки в Україні?






Всесвітня  історія 11 клас
Завдання : в  зошиті записати число, домашня робота. Завдання виконати, сфотографувати  і надіслати на електрону адресу  Liliya0809@ukr.net   або  Viber.
Дата: 09.04.2020
Тема: Узагальнення за темою « Повсякденне життя і культура»
Завдання: дайте відповіді на запитання ( письмово)

1. Складіть перелік подій, які ви вважаєте найважливішими в розвитку культури другої половини XX — початку XXI ст.
2. Поясніть значення понять і термінів: модернізація, НТР, постіндустріальне суспільство, пост-модернізм, абстракціонізм, поп-арт, оп-арт, інформаційне суспільство, соціалістичний реалізм, неореалізм, функціоналізм, глобальні процеси та проблеми, екологічна криза, демографічна криза, ЮНЕСКО.
3. Назвіть визначних діячів, які зробили вагомий внесок у розвиток культури другої половини XX — початку XXI ст. У чому ви вбачаєте їхню роль в історії?
4. Які чинники впливали на розвиток культури після Другої світової війни?
5. Укажіть напрямки і здобутки НТР.
6. Укажіть базові художні принципи провідних мистецьких течій сучасності.
7. Як НТР вплинула на соціальну структуру й повсякденне життя суспільства?
8. Визначте та поясніть різницю в умовах розвитку культури на території ЄС та в інших регіонах світу (на вибір).
9. Дайте характеристику сучасним тенденціям в освіті, літературі, образотворчому мистецтві, архітектурі, музиці, театральному мистецтві, кінематографі й спорті.
10. Чому різноманітні терористичні угруповання знищують визначні пам’ятки минулого, які є надбанням усього людства? Навіщо вони воюють із минулим?
11. Яку роль у житті сучасної людини відіграє телебачення? Чим зумовлена така його роль? Як пов’язані між собою телебачення й міжнародний тероризм?
12. Чи можна стверджувати, що спорт
 у роки «холодної війни» був одним із її фронтів?
 ІІ. Виконайте тестові завдання за посиланням.Відповіді з вказаним часом проходження надіслати на вайбер.


Немає коментарів:

Дописати коментар