Всесвітня
історія 11 клас
Завдання : в зошиті записати число, домашня робота. Завдання виконати, сфотографувати і
надіслати на електрону адресу Liliya0809@ukr.net
або Viber.
Дата: 09.04. 2020
Тема:
Підготовка
до ЗНО – «Післявоєнна відбудова»;
Післявоєнна відбудова й
розвиток України (1945 р. – початок 1950-х років)
I. Завдання
цієї форми складаються зі вступного запитання та
чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.
1. Комплекс
заходів, вжитих ВКП(Б) у 1920–30-х рр., що мав на меті модернізацію
промисловості, називають:
А депортація; Б індустріалізація; В радянізація; Г колективізація.
2. Вигнання,
висилка окремих осіб чи цілих народів з постійного місця проживання:
А депопуляція; Б депортація; В репатріація; Г репарація.
3. Теорія, що
сповідує байдуже ставлення до батьківщини та свого народу, заперечує
патріотизм, національну незалежність й висуває ідею створення світової
держави, світового громадянства:
А гегемонізм; Б екзистенціалізм; В антисемітизм; Г космополітизм.
4. Процес
попереднього перегляду творів, призначених для друку, називають:
А перевірка; Б коригування; В цензура; Г редагування.
5. Підписання
договору між СРСР та Польщею про радянсько-польський кордон відбулося у:
А червні 1945 р.; Б серпні 1945 р.; В серпні 1946 р.; Г лютому 1947 р.
6. Депортація
українського населення Холмщини та Лемківщини у західну Польщу проводилася в:
А березні–грудні
1947 р.; Б квітні–травні
1947 р.;
В лютому–березні
1948 р.; Г жовтні–листопаді
1948 р.
7. Загибель
головнокомандуючого УПА Р. Шухевича (Т. Чупринки) сталася у:
А березні 1949 р.; Б жовтні 1949 р.; В січні 1950 р.; Г березні 1950 р.
8. Коли
Президія Верховної Ради СРСР прийняла Указ
про передачу Криму до складу УРСР?
А У червні 1953 р.; Б листопаді 1954 р. В лютому
1954 р.; Г лютому 1955 р.
9. У якому місті
проходила перша сесія Генеральної Асамблеї ООН, де були присутні члени
делегації УРСР?
А Москві; Б Сан-Франциско; В Парижі; Г Лондоні.
10. У січні 1946 р. у
складі УРСР було створено область:
А Закарпатську; Б Волинську; В Львівську; Г Рівненську.
11. У лютому
1947 р. було підписано радянсько-румунський
договір, за яким до УРСР відходила:
А Північна
Буковина; Б Хотин, Ізмаїл; В Лемківщина та Надсяння;
Г Північна
Буковина, Хотин, Ізмаїл.
12. Операція «Вісла»
передбачала переселення українців з
етнічних земель:
А Лемківщини,
Холмщини; Б Посяння, Підляшшя;
В Лемківщини,
Підляшшя, Посяння; Г Лемківщини,
Посяння, Холмщини, Підляшшя.
13. Народний комісаріат
УРСР закордонних справ очолив:
А А. Громико; Б О. Корнійчук; В Д. Мануїльський; Г В. Кубійович.
14. Ініціатором
проведення у Львові собору Української греко-католицької церкви був:
А Г. Костельник; Б Й. Сліпий; В А. Шептицький; Г Т. Ромжа.
15. Голова уряду УРСР з
1947–1954 рр.:
А Д. Коротченко; Б М. Хрущов; В Л. Мельников; Г Л. Каганович.
16. Автором роману
«Прапороносці» був:
А Ю. Яновський; Б В. Некрасов; В М. Рильський; Г О. Гончар.
17. Відбудова народного
господарства в Україні розпочалась:
А після отримання
допомоги від інших держав;
Б одразу після
цілковитого звільнення УРСР;
В у міру звільнення
території УРСР;
Г після ліквідації
УГКЦ.
18. Українську
греко-католицьку церкву було ліквідовано в:
А грудні 1945 р.; Б березні 1946 р.; В жовтні 1947 р.;
Г березні 1948 р.
19. Комуністична влада називала
«українським буржуазними націоналістами»:
А емігрантів; Б
усіх, хто походив із буржуазного середовища;
В усіх,
хто виступав за збереження мови, культури,
звичаїв українського народу; Г
усіх, хто виступав проти збереження культурних і мовних традицій українського
народу.
20. Культурна
революція на західноукраїнських землях передбачала:
А ліквідацію
неписемності; Б ідеологізацію та
русифікацію освіти;
В українізацію (коренізацію)
освіти; Г відновлення діяльності
«Просвіт».
21. В результаті
модернізації західних областей України:
А зміцнилася
військова могутність СРСР;
Б зміцнився
міжнародний авторитет СРСР;
В відбулася
уніфікація зі східними областями УРСР;
Г був суттєво
перевиконаний п’ятирічний план.
22. Що було причиною
голоду 1946–1947 рр.?
А Недосконалість
системи господарювання;
Б значне вилучення
зерна;
В повоєнна розруха;
Г поєднання цих
факторів.
23. Що не впливало на
ефективність сільського господарства УРСР?
А Відсутність
техніки та кваліфікованих кадрів;
Б недосконалість
системи управління господарством;
В високий рівень
дисципліни праці;
Г переважання жінок
у складі сільського населення.
24. Поразку ОУН–УПА у
збройній боротьбі спричинила:
А кількісна
перевага радянських військ;
Б відсутність
іноземної допомоги;
В ліквідація УГКЦ;
Г репресії,
соціально-економічні реформи, здійснені радянською владою.
II. Завдання цієї
форми складаються зі спільного вступного
запитання та чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких
потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою.
25. Співвіднесіть поняття
з їхніми визначеннями.
А Репатріація
|
1 соціально-політична практика, що характеризується нехтуванням
об’єктивними законами історичного процесу, коли до уваги беруться суб’єктивні
бажання та довільні рішення осіб, які її здійснюють
|
Б колективізація
|
2 теорія, що проповідує байдуже ставлення до історії батьківщини,
свого народу, національної культури
|
В космополітизм
|
3 процес докорінної перебудови аграрного сектора
|
Г волюнтаризм
|
4 повернення на батьківщину після війни військовополонених,
цивільних, полонених
|
5 теорія, що сповідує байдуже ставлення до історії батьківщини,
свого народу, національної культури.
|
26. Співвіднесіть дати з
подіями.
А Квітень 1945 р.
|
1 «саморозпуск» УГКЦ
|
Б березень 1946 р.
|
2 Україна стала співзасновником ООН на конференції у Сан-Франциско
|
В квітень–липень 1947 р.
|
3 голод в Україні
|
Г 1946–1947 рр.
|
4 операція «Вісла»
|
5 грошова реформа.
|
27. Співвіднесіть
промислові підприємства з місцем їх розташування.
А Дніпрогес
|
1 Дніпропетровськ
|
Б «Азовсталь»
|
2 Київ
|
В комбінат ім. Г. Петровського
|
3 Маріуполь
|
Г «Арсенал»
|
4 Запоріжжя
|
5 Харків.
|
28. Співвіднесіть
прізвища з посадами, які обіймали ці особи.
А В. Кук
|
1 нарком закордонних справ
|
Б Д. Мануїльський
|
2 голова Ради Міністрів УРСР
|
В Д. С. Коротченко
|
3 митрополит УГКЦ
|
Г Й. Сліпий
|
4 один із керівників збройного підпілля УПА
|
5 перший секретар ЦК КПУ.
|
29. Установіть
відповідність між галузями культури та їх представниками.
А Література
|
1 Н. Ужвій
|
Б образотворче мистецтво
|
2 Д. Клебанов
|
В музичне мистецтво
|
3 М. Глущенко
|
Г кіномистецтво
|
4 О. Гончар
|
5 Т. Лисенко.
|
30. Установіть
відповідність між прізвищами митців та
назвами їхніх творів.
А В. Некрасов
|
1 «Любіть Україну»
|
Б Ю. Яновський
|
2 «Богдан Хмельницький»
|
В В. Сосюра
|
3 «В окопах Сталінграда»
|
Г К. Данькевич
|
4 «Київські оповідання»
|
5 «Прапороносці».
|
III. Завдання цієї форми
складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба розташувати в правильній
послідовності.
31. Розташуйте події в
хронологічній послідовності:
А передача Криму до
складу УРСР;
Б депортація
українського населення Холмщини та Лемківщини на захід Польщі;
В
радянсько-чехословацький договір про входження
Закарпаття до Радянської України;
Г Україна стала
членом ЮНЕСКО та Міжнародної організації праці.
32. Розташуйте в логічній
послідовності галузі промисловості залежно від обсягів капіталовкладень
протягом 1946–1950 рр.:
А сільське
господарство; Б важка
промисловість;
В легка
промисловість; Г інші галузі
промисловості.
33. Розташуйте в логічній
послідовності такі події:
- А ліквідація
Української греко-католицької церкви УКГЦ;
- Б операція
«Вісла»;
- В відновлення
радянської влади на західноукраїнських землях;
- Г смерть
Тараса Чупринки.
IV. Завдання
відкритої форми з короткою відповіддю, які передбачають запис прізвища
діяча, назви події або явища, поняття,
року, коли відбувалася подія, або речення (залежно від вимог
завдання).
34. Явище в радянській
науці, що характеризувалось ідеологізацією, засиллям у науці посередностей,
людей споживацького типу, авантюристів.
1.
Напишіть назву терміна.
2.
З яким періодом в історії України це пов’язано?
3.
З прізвищем якого політичного діяча це пов’язано?
35. «…Посуха,
особливо у червні–липні, до всіх нещасть (бо треба було загоювати рани війни)
додала ще й свої. Врожай зернових вийшов доісторичний…, тобто 1 ц
посіяли, А зібрали 3 ц у кращому випадку.
Та ще який тоді був обробіток ґрунту? Сяк-так, аби вкинути зерно в землю.
Поля
обробляли переважно кіньми — клячами, коровами,
лопатами, сапами, а збирали косами та жіночими руками. Бо чоловіки лишилися
напівкаліками …».
1.
Про які події йдеться в цьому уривку?
2.
З якими подіями в історії України це пов’язано?
3.
На яких територіях спостерігалося подібне явище?
36. «У 1918 р.
вступив у більшовицьку партію. Брав участь у громадянській війні на боці
Червоної армії. Протягом 1922–1930 рр. навчався на робітфаці Юзівського
гірничого технікуму, у Московській промисловій академії. У
1920–1928 рр. — на партійній роботі в
Донбасі, А у 1928–1929 рр. — у Харкові та
Києві. У 1938–1949 рр., з деякою перервою 1947 р.
— перший секретар ЦК КП(б)У, у 1944–1947 рр. одночасно голова Раднаркому УРСР.
Під час радянсько-німецької війни був членом військових рад. З березня 1953 р.
до жовтня 1964 р. — секретар, перший секретар ЦК КПРС».
1.
Запишіть прізвище партійного діяча.
2.
З яким періодом в історії України пов’язана його
діяльність?
3.
Назвіть, учасником ще яких подій він був.
37. «…До
Центрального табору праці в Явожно, розташованого на
території філіалу колишнього концентраційного табору в Освенцимі,
…потрапляли особи, «підозрювані у зв’язках
з УПА» …основну частину в’язнів становили українські селяни,
які потрапили до табору через так звану «колективну відповідальність».
За цей період через концентраційний табір і пройшло 3
936 українських в’язнів, з них 823 жінки та кілька дітей. Більш ніж
160 в’язнів внаслідок тортур і самогубств загинули».
1.
Запишіть назву операції, про яку йдеться.
2.
Вкажіть хронологічні межі операції.
3.
З якими територіями пов’язані ці події?
V. Завдання
відкритої форми з розгорнутою відповіддю, які
передбачають повну відповідь на запитання або
творче застосування набутих знань, умінь та навичок.
38. Яку роль відіграла Україна
в міжнародних відносинах повоєнного часу? Якими були наслідки вступу УРСР до
ООН?
39. Укажіть на досягнення
й недоліки в індустріальному розвитку України в першій половині 50-х років.
40. Чи можна вважати, що
операція «Вісла» остаточно розв’язала українсько-польське питання?
41. Які історичні умови
повоєнних років впливали на розвиток освіти й науки в Україні?
Всесвітня
історія 11 клас
Завдання : в зошиті записати число, домашня робота. Завдання виконати, сфотографувати і
надіслати на електрону адресу Liliya0809@ukr.net
або Viber.
Дата:
09.04.2020
Тема: Узагальнення за темою « Повсякденне життя і культура»
Завдання: дайте відповіді на запитання ( письмово)
1. Складіть перелік подій, які ви вважаєте
найважливішими в розвитку культури другої половини XX — початку XXI ст.
2. Поясніть значення понять і термінів: модернізація, НТР, постіндустріальне суспільство, пост-модернізм, абстракціонізм, поп-арт, оп-арт, інформаційне суспільство, соціалістичний реалізм, неореалізм, функціоналізм, глобальні процеси та проблеми, екологічна криза, демографічна криза, ЮНЕСКО.
3. Назвіть визначних діячів, які зробили вагомий внесок у розвиток культури другої половини XX — початку XXI ст. У чому ви вбачаєте їхню роль в історії?
4. Які чинники впливали на розвиток культури після Другої світової війни?
5. Укажіть напрямки і здобутки НТР.
6. Укажіть базові художні принципи провідних мистецьких течій сучасності.
7. Як НТР вплинула на соціальну структуру й повсякденне життя суспільства?
8. Визначте та поясніть різницю в умовах розвитку культури на території ЄС та в інших регіонах світу (на вибір).
9. Дайте характеристику сучасним тенденціям в освіті, літературі, образотворчому мистецтві, архітектурі, музиці, театральному мистецтві, кінематографі й спорті.
10. Чому різноманітні терористичні угруповання знищують визначні пам’ятки минулого, які є надбанням усього людства? Навіщо вони воюють із минулим?
11. Яку роль у житті сучасної людини відіграє телебачення? Чим зумовлена така його роль? Як пов’язані між собою телебачення й міжнародний тероризм?
12. Чи можна стверджувати, що спорт у роки «холодної війни» був одним із її фронтів?
2. Поясніть значення понять і термінів: модернізація, НТР, постіндустріальне суспільство, пост-модернізм, абстракціонізм, поп-арт, оп-арт, інформаційне суспільство, соціалістичний реалізм, неореалізм, функціоналізм, глобальні процеси та проблеми, екологічна криза, демографічна криза, ЮНЕСКО.
3. Назвіть визначних діячів, які зробили вагомий внесок у розвиток культури другої половини XX — початку XXI ст. У чому ви вбачаєте їхню роль в історії?
4. Які чинники впливали на розвиток культури після Другої світової війни?
5. Укажіть напрямки і здобутки НТР.
6. Укажіть базові художні принципи провідних мистецьких течій сучасності.
7. Як НТР вплинула на соціальну структуру й повсякденне життя суспільства?
8. Визначте та поясніть різницю в умовах розвитку культури на території ЄС та в інших регіонах світу (на вибір).
9. Дайте характеристику сучасним тенденціям в освіті, літературі, образотворчому мистецтві, архітектурі, музиці, театральному мистецтві, кінематографі й спорті.
10. Чому різноманітні терористичні угруповання знищують визначні пам’ятки минулого, які є надбанням усього людства? Навіщо вони воюють із минулим?
11. Яку роль у житті сучасної людини відіграє телебачення? Чим зумовлена така його роль? Як пов’язані між собою телебачення й міжнародний тероризм?
12. Чи можна стверджувати, що спорт у роки «холодної війни» був одним із її фронтів?
Немає коментарів:
Дописати коментар