Християнська
етика 11 клас
Завдання : в зошиті записати число, домашня робота, тема
уроку, ключовий вірш. Завдання виконати, сфотографувати і надіслати на електрону адресу Liliya0809@ukr.net або Viber
Дата:
29.04. 2020
Тема:
Неорелігії та атеїзм .
Завдання:
І.
Записати ключовий вірш : «Дорога
ж безбожних – як темність – не знають, об що
спотикаються» Пр.4:19.
ІІ.
Записати слова в словник.
Неорелігія
- релігійні течії, чиє віровченя та організаційні структури виникли у другій половині ХІХ — ХХІ століття.
ІІІ. Додаткова
інформація.
Виникнення нетрадиційних релігій в Україні має
свою історію. Слід зазначити, що, по-перше, частина нетрадиційних культів
експортується в Україну з інших країн (наприклад, Свідки Єгови), по-друге,
виникають і власні неорелігійні течії (Біле Братство, Рун-віра).
Руйнування радянського простору супроводжувалося глибокою
соціально-економічною кризою та політичною нестабільністю. Мільйони людей
опинилися на межі виживання і в ситуації ідеологічної дезорієнтації. Колишні
радянські ідеали-ідоли були знищені, а нових ніхто не запропонував. Це породило
соціальний песимізм і відчай. Традиційна для України православна церква за
часів атеїзму втратила свої позиції, сама переживала інституційну кризу і тому
не досить активно запропонувала українцям свою опіку. Варто згадати, що
внаслідок певних політичних подій у самому православ' ї не було єдності між
Українською Православною Церквою Московського Патріархату (УПЦ МП) і Українською
Православною Церквою Київського Патріархату (УПЦ КП). Як наслідок, Україна
стала ареною для виникнення і поширення нових релігій.
Контингент релігійних організацій нового напряму в Україні складають
переважно люди з невисоким рівнем освіти, часто з порушеними соціальними зв'
язками (непрацюючі, домогосподарки, пенсіонери, розлучені і самотні) або ті, що
відмовилися від виконання громадського обов' язку (відмова від служби в армії,
від присвоєння ідентифікаційного коду тощо). В Україні спостерігається
соціальна поляризація суспільства, тому що середній клас знаходиться у стані
формування. Серед прихильників нових релігійних організацій переважно люди
незаможні, які приходять за співчуттям, підтримкою, інколи і за матеріальною
допомогою.
Серед прихильників нових релігій в Україні варто виділити три групи:
- 1. Помірно віруючі. Це не
сталий контингент організації. Люди, які знаходяться у стадії пошуку,
допускають внутрішні сумніви, виступають проти радикалізму, інколи
розчаровуються і втрачають зв' язок з організацією.
- 2. Переконані віруючі. Знаються
на догматиці і культовій практиці, є активними учасниками всіляких
заходів, складають основу організації.
- 3. Фанатики. З нетерпимістю
ставляться до інакомислячих. Критику організації сприймають як власну образу,
схильні до екстремістських дій.
В Україні діє приблизно 6 тис. релігійних організацій (а це майже 5 млн
адептів), з них близько 50 мають впливові центри за кордоном, які надають
фінансову і організаційну допомогу. Організації, як правило, регламентують
питання сімейно-шлюбних відносин, ставлення до влади, навколишнього світу,
протиставляють свій "чистий" образ життя "гріховному"
світу, по-своєму тлумачать заповіді, оспівуючи Бога в сучасних популярних
мотивах. Ні у кого не викликає подиву священик з мікрофоном у руці на стадіоні
чи на танцювальному майданчику. Сучасні релігійні організації не ігнорують
надбання науково-технічного прогресу, діти безкоштовно отримують ази комп'
ютерної грамоти, вивчають іноземні мови, спілкуються з іноземними місіонерами. Слова
"секта", "гіпноз", "релігійний авторитаризм" не
популярні. У суспільстві панує стан не-орелігійної ейфорії, що викликає
настороженість православних священників. Ніхто не хоче, щоб його "рятували
із секти".
Спостерігаючи одне з новітніх богослужінь, помітили, що чим артистичніший
пастор, чим талановитіше він жестикулює і розмахує Біблією, фанатичніше і
голосніше звертається до неба, чим більше децибелів видобувають церковні
музиканти зі своїх електроінструментів, тим сильніші почуття слухачів і щиріші пожертви.
Здавалося, що бажання знову і знову пережити подібні емоції і відчуття єднання
спонукатимуть ще раз відвідати служіння. В релігійних общинах учасників знають
персонально, завдяки чому релігійна громадськість опікується життям своїх
"сестер" і "братів": і продуктами допоможе, і ліками, і
недужого догляне.
В Україні діяльність нових релігійних організацій є надзвичайно
різноплановою, наприклад, "Армія порятунку" (штаб-квартири в Києві,
Донецьку, Харкові, Криму) завдяки переважно пожертвам із США, Швейцарії та
Франції утримує три соціально-медичних центри для людей похилого віку,
лікувально-реабілітаційний центр для наркоманів та алкоголіків. Представники
деяких релігійних культів (сатаністи) здійснюють акти вандалізму. Східні
(орієнталістичні) церкви пропонують новачкам оволодіти способами керування
психічною енергією "кундаліні" і "ча-кри". В колишніх
палацах культури знахарки влаштовують платні сеанси зцілень, демонструючи
релігійну атрибутику, ліцензії і сертифікати, з українських телеканалів віщують
американські, африканські та інші проповідники, розраховуючи на громадян
держави з тисячолітньою християнською традицією.
Це ситуація релігійного плюралізму, яка межує з анархізмом. Нові релігії,
декламуючи піклування, допомогу і порятунок, часто експлуатують фізичну і
психічну залежність людей.
Нові релігії в Україні - феномен, який чекає свого ґрунтовного вивчення.
Вони ще не виявили себе повною мірою, адже мають зовсім дитячий вік свого
існування. Але вже зараз їх можна поділити на дві групи. Перша - теократичні
організації. Наприклад, Свідки Єгови, які сповідують не стільки дотримування
таїнств та обрядів, скільки пропаганду віровчення "від домівки до
домівки" і нагадують більше не релігійну організацію, а фірму, що
організовує бізнес на релігії. Слід зауважити, що, на думку одних
релігієзнавців, Свідки Єгови - це течія протестантизму, тобто традиційної
релігії, на думку інших - варіант не сучасної, а старої нетрадиційної
релігійності. Однозначно дана організація є новою для України. Друга - авторитарні,
або хари-зматичні, організації (наприклад, Велике Біле Братство, Церква
останнього заповіту).
Одним з найбільш сумнозвісних нових релігійних об' єднань України стало
"Велике Біле Братство" (1990), організатором якого і автором
віровчення був Ю. Кривоногов, колишній співробітник Київського інституту
людини. Проголосивши себе пророком Юоаном Свамі і живою богинею Марією Деві
Христос свою дружину (Марію Цвигун), він у 1994 році відмовився від створеної
ним організації і віровчення. Біле Братство мало вплив на долі багатьох людей в
Україні.
Організація відповідала класичним характеристикам релігійного культу. Біле
Братство нараховувало приблизно 1 тис. адептів, сповідувало зневагу до всіх
існуючих богів, окрім Марії Деві Христос - живої матері Бога, яка ототожнювала
себе з Софією (Премудрістю божою) і вважала, що Софійський собор у Києві
присвячений саме їй. Послідовники повинні були одягатися у білий одяг,
проповідувати вчення на вулицях, залишити сім' ї і перебувати в комунах. Після
трагічних подій 21 листопада 1993 року у Києві, пов' язаних з
очікуванням оголошеного Страшного Суду, організатори секти були притягнуті до
кримінальної відповідальності, а дехто навіть потрапив до психіатричних
лікарень, потребуючи допомоги у соціальній реабілітації. На цьому історія
Великого Білого Братства закінчилася.
Засновником ще однієї вітчизняної неорелігії був відомий літературознавець,
лінгвіст, етнограф і краєзнавець, американський громадянин українського
походження Л. Силенко (1965). РУН-віра (Рідна українська національна віра) має
небагато прихильників, але викликає неоднозначний інтерес. Силенко не
погоджується з датою прийняття християнства, наполягаючи на тому, що насправді
вчення Ісуса Христа, віра в Нього, в Святу Трійцю були прийняті давніми
українцями ще у 35-му році, коли Андрій Первозванний з' явився на Дніпрі серед
скіфів-орачів і став проповідувати Слово Господнє, а потім поставив дерев' яний
Хрест на Старокиївській горі, де сьогодні височить Андріївська церква.
Українські жреці-волхви сприяли сприйняттю християнства у стародавній Україні.
Віра в Ісуса Христа, на думку Силенка, не позбавляла українців права бути
сонцепоклонниками (язичниками). Гармонійне поєднання двох релігій - сонячної і
християнської - віроломно зруйнував князь Володимир. 988 рік - дата
варварського знищення язичництва, тисячолітньої віри давніх українців, їх
духовності і єдності з природою, з рідною землею. "Мага Віра" - нова
українська Біблія. РУН - це віра в єдиного Господа на ім' я Даж-бог. Вона
містить 17 заповідей РУН-віри і 7 законів праведного життя. Ось деякі з них:
^ люби свого бога;
^ не поклоняйся чужим богам;
^ самоудосконалюй розум, душу і тіло;
^ шануй рідних;
^ вір у себе;
^ виховуй дітей у дусі РУН-віри.
У поведінці, за РУН-вірою, треба демонструвати цілеспрямованість і героїзм,
бути справедливим і дисциплінованим, дотримуватися національного навіть у
побуті і смакових уподобаннях.
Активна релігійна практика РУН-віру не супроводжувала. Поширення неорелігій
в Україні є елементом світового релігійного процесу, що супроводжується
зростанням кількості і масовості релігійних організацій. Проте слід пам' ятати,
що більше не завжди краще, можливо повернення до основ християнства стане новою
сторінкою в розвитку релігійного життя в Україні.
Виконати індивідуальні завдання:
Аскаров Артем – «Кришнаїди»
Багаєва Ольга – «Мормони»
Буцеєв Владислав – «Свідки Єгови»
Кодаченко Вадим –" Школа Порфірія Іванова"
Лекомцева Марина – "РУН - віра"
Литвинова Олена – "Сахаджа - йога"
Манза Кирило – Окультизм
Мочалін Нікіта – "Саєнтологія"
Нигодюк Олег – "Церква уніфікації"
Шаламай Артем – "Масонство"
Немає коментарів:
Дописати коментар